Nikt nie lubi spędzać całego dnia na załatwianiu spraw czy robieniu zakupów. Wykonanie tych obowiązków utrudniają kolejki w bankach, sklepach, przychodniach i innych miejscach. Również dla osób pracujących przy obsłudze klientów sala wypełniona zniecierpliwionymi ludźmi jest dużą przeszkodą w wykonywaniu pracy. Jest na to jednak rozwiązanie – w każdym z wymienionych miejsc można zainwestować w system kolejkowy.

Takie rozwiązanie jest wygodne zarówno dla klientów, jak i dla obsługi. Systemy kolejkowe widuje się w coraz większej ilości miejsc. Sprawdzają się one wszędzie tam, gdzie codziennie załatwia sprawy duża ilość klientów. System taki opiera się zwykle na automacie, który wydaje klientom bileciki z numerami. Karteczki te często zawierają również informację o tym, ile osób jest już w kolejce, a także mogą informować o przybliżonym czasie oczekiwania. Numery biletów są kolejno wyświetlane na odpowiednim ekranie przy kasie czy okienku, kiedy poprzednia osoba zostanie obsłużona.
Systemy kolejkowe pozwalają na załatwienie drobnych spraw w pobliżu, jeśli oczekujący wie, że na obsłużenie będzie musiał czekać na przykład pół godziny. Jest to również rozwiązanie problemu ustalania kolejności, gdy klienci nie mogą porozumieć się w kwestii tego, kto powinien być pierwszy w kolejce. Nie trzeba też czekać na stojąco w ogonku – można zająć miejsce siedzące i wstać dopiero, kiedy na ekranie pojawi się odpowiedni numer.

Author:

Related Post

top